ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

روابطی که مناسب ازدواج نیستند

 

۱٫روابطی که شما بیشتر عشق می ورزید

این رابطه سالم نیست و از تعادل خارج شده است.شما عاشق هستید ولی از احساس طرف مقابل خود مطمین نیستید. دلایل انجام این کار:تکرار الگوی دوران کودکی – خود را تنبیه می کنید – همانندسازی با یکی از والدین  

۲٫رابطه ای که شما کم تر عشق می ورزید

شما سعی می کنید تا خود را متقاعد کنید که بیش از انچه واقعیت دارد او را دوست دارید اما از درون خود می دانید که نسبت به او احساس عشق ندارید دلایل انجام این کارها : می خواهید از خود محافظت کنید – یکی از والدین خود را تنبیه می کنید – می خواهید دیگران را کنترل کنید – مانند سازی با یکی از والدین

۳٫رابطه ای که در ان احساس میکنید فرد مقابل نیاز به تغییر دارد

این نوع روابط به طرز شدیدتری اعتیاداور است چرا که شما در دام امید به کسی می افتید که قرار است فرد مقابل به ان تبدیل شود. دلایل انجام این کارها: میخواهید روی او کنترل داشته باشید – از خودتان و زندگی خودتان فرار می کنید – در کودکی به این نتیجه رسیده اید که نمی توانید انچه را میخواهید بدست اورید.

۴٫رابطه ای که در ان میخواهید دیگری را نجات دهید.

کسی را پیدا می کنید که اسیب دیده یا شکننده است و یا این که دیگران او را دوست نداشته ایند و حالا شدیدا احساس می کنند باید به او کمک و محبت کنند.ترک گفتن  اینگونه روابط معمولا بسیار مشکل است. دلایل انجام این کارها : تکرار یک الگوی کودکی – نیاز دارید که احساس برتری کنید – نیاز به کنترل دیگران دارید.

۵٫رابطه ای که در ان به همسر اینده ی خود به چشم یک الگو یا اموزگار نگاه می کنید.

وقتی عاشق کسی بشویم که الگوی ماست، طبیعتا رابطه ای برابر با او با نخواهیم داشت. دلایل انجام این کارها : اگر در کودکی توجه و عشقی را که می خواستید دریافت نکرده اید این امکان دارد که به فردی علاقه مند شوید که در جایگاه والد شما باشد – اعتماد به نفس پایینی داشته باشید.    

منبع : کتاب اموزش پیش از ازدواج- مهدی میرمحمد صادقی

http://clinic-samar.com/contact-us

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*