ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

ایا خودارضایی یک مشکل است؟

ایا خودارضایی بچه ها سالم است؟

ایا کودک را از انجام کار مطلع کنیم؟

ایا این رفتار یک مشکل است؟

ایا خودارضایی بچه ها سالم است خیلی از پدرها و مادر ها وقتی مشاهده می کنند که کودک خود در حال خودارضایی است ناراحت می شوند بخصوص اگر کودک این کار را در جمع انجام دهد.چون ترس از قضاوت دیگران دارند و هم چنین با بازخورد نصحیت های دیگران روبرو می شوند. ما میخواهیم به پدر و مادر ها این موضوع را بگوییم که خودارضایی دریک مقطعی از سن رشدی کودک طبیعی است و باید دانش خود را افزایش دهند. خودارضایی یک رفتار خود تحریکی است و کودک به خاطر کسب لذت ان را انجام می دهد.کودک ممکن است با دست یا یک شی خودش را مالش دهد.خودارضایی به طور معمول وقتی کودک خواب الود،هنگام تماشای تلویزیون،تحت فشار یا خستگی رخ می دهد. به طور گهگاه قبل از سن مدرسه ،نوپایه ها و معمولا بین ۲ تا ۵ سالگی اتفاق می افتد. یک سوم این کودکان در این محدوده سنی وقتی در حال کاوش درباره اندام جنسی خودشون هستند با پدیده خودارضایی روبه رو می شوند و کشف میکنند و ادامه می دهند چون حس خوبی به ان ها دست می دهد. وقتی بچه ها به وجود خودارضایی پی می برند به ندرت ان را کنار می گذارند.

دلایل خودارضایی چیست؟

۳۰ الی ۴۰ درصد کودکان برای کشف و شناخت بدن اینکار را می کنند. ۲٫به دلیل تنش در خانه مثل دعوای پدر و مادر بچه برای اینکه حواس خودش را پرت کند این کار را انجام می دهد. ۳٫وقتی بزرگ تر ها شوخی جنسی با بچه  می کنند،بچه کنجکاو می شود و ممکن است این کار را انجام دهد. ۴٫شستشوی بیش از حد ناحیه تناسلی ۵٫محرومیت از محبت والدین

 راهکار درمانی :

۱٫اول از همه مطمئن شویم که لمس قسمت خصوصی به علت قارچ یا عفونت نیست. ۲٫هیچ گاه کودک خود را سرزنش نکنید و احساس گناه و شرم به او منتقل نکنید. ۳٫سعی کنید در زمانی که کودک حوصله اش سر رفته است با او بیشتر وقت بگذرانید. ۴٫هنگام تماشای تلویزیون به دستش وسیله بازی بدهید یا مدت تلویزیون را محدود کنید. ۵٫  .گاهی کودکان با اضطراب بالا مواجه می شوند چون کار غیر عرفی است پس والدین باید بدانند که با این اضطراب به وجود امده چطور برخورد کنند که این اضطراب تبدیل به اختلال جنسی در کودک نشود و به کاهش این نوع اضطراب منجر شود و می تواند با مشاوران صلاحیت دار و دلسوز خانه مشاوره ثمر مطرح کرده و توسط بازی درمانی با روانشناس کودک مشکل را برطرف کند. منبع:روانشناسی تربیت جنسی مقاله نشریه سخن برای مشاوره با مشاوران زبده کلینیک ثمر با ما تماس بگیرید.

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*