ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

بهترین سن برای تست هوش در کودکان

بهترین زمان سنجش هوش کودکان

از تولد تا دو سالگی

یکی از سنین حساسی که کودکان در آن قرار دارند از لحظه تولد تا دو سالگی است. در این سن ، کودکان رشد بسیاری به لحاظ جسمی دارند ولی بیشتر توانایی های آنها به لحاظ جسمی و حرکتی است و هنوز قادر به ارتباط کلامی نیستند تا بتوان توانایی هوشی آنها را دقیق تر اندازه گیری کرد. اما در این سن می توان با توجه به عملکرد حرکتی و حسی کودکان پی به توانایی های هوشی آنها برد. به عنوان مثال ، در این سن ، معمولاً کودکانی که از توانایی هوشی خوبی برخوردار هستند توانایی های حسی و حرکتی خوبی از خود نشان می دهند آنها سریعتر می توانند به توانایی هایی مانند پرتاب کردن ، گرفتن ، نشستن ، راه رفتن و دویدن مسلط شوند. هر چند این نشانه ها می تواند ما را متوجه توانایی هوشی کودکان کند ولی همچون نشانه آپگار این نشانه ها نیز از دقت کمی برخوردار هستند و غالباً به طور کلی و نه دقیق می توانیم به توانایی هوشی کودکان پی ببریم. دانستن سن استعدادیابی در کودکان بسیار مهم است.

سنین قبل از مدرسه

یکی از مهمترین دورانی که می توانیم توانایی هوشی کودکان را اندازه گیری کنیم سن پیش دبستانی است. در این سن کودکان هم به لحاظ جسمی به پختگی های حرکتی رسیده اند و هم اینکه قادر به توانایی کلامی می باشند ؛ یعنی می توانند از زبان به شکل کلامی استفاده کنند. تسلط در این دو حوزه یا توانایی می تواند زمینه های اندازه گیری هوش را فراهم کند. همچنان که شاهد هستیم حتی آزمونهای معتبر هوشی برای این سنین طراحی شده است که به خوبی می توانند توانایی هوشی کودکان قبل از سنین مدرسه را اندازه گیری کنند. بنابراین شما می توانید با استفاده از این روشها ، توانایی هوشی کودکان را اندازه گیری کنید. البته نکته مهمی که در این خصوص باید مد نظر قرار دهید این است که این تستها و آزمونها باید توسط افراد متخصص اجرا شود و تفسیر نتایج آن نیاز به تجربه و تخصص در این زمینه دارد ؛ زیرا نتایج این آزمونها نه تنها می توانند توانایی های هوشی کودک را نشان دهند بلکه حتی می توانند مشکلات رفتاری یا مغزی کودکان را نیز تا حدودی مشخص کنند. بنابراین سعی کنید برای اجرای این آزمونها حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سن مدرسه

یکی دیگر از سنینی که می توانید توانایی های هوشی کودکان را اندازه گیری کنید سن مدرسه است. هر چند برخی از افراد ممکن است چنین بیان کنند که این سن برای تشخیص توانایی کودکان چندان زود نیست ؛ ولی واقعیت این است که در این سن بچه ها علاوه بر توانایی های جسمانی و کلامی ، توانایی های اجتماعی خوبی نیز کسب کرده اند و در صورتی که از توانایی هوشی پائین یا بالا برخوردار باشند با بررسی این سه حوزه به خوبی می توانیم به توانایی ها یا مشکلات آنها پی ببریم. http://clinic-samar.com/contact-us

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*