ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

تکنیک برای مشاجره زوجین

مدیریت مشاجرات زوجین

  1. تکنیک بازگشت

وقتی ارام شدید دوباره بازگردید و ارام درباره مشکل بحث کنید.اگر احساس ارامش نمی کنید صحبت را به بعد موکول کنید.  

  1. تکنیک توقف

پدیرش این تکنیک ساده به زمان و مقداری شوخ طبعی نیاز دارد. وقتی مشاجره و درگیری اوج می گیرد، دست خود را بالا بیاورید و فریاد بزنید <ایست> یا < توقف>. این علائمی است که می گوید دو طرف باید فریاد زدن را متوقف کنند و به اتاق های مجزایی بروند.  

۳٫تکنیک تایم اوت

توقف کردن درگیری به معنای حل و فصل مشکل نیست بلکه مهلتی است تا طرفین ارام شوند و به حالت عادی بازگردند.زوج ها هنگام مشجره هیجان زده می شوند.وقتی ان اتفاق می افتد میزان ضربان قلب ،تنفس ،نبض و هورمون ادرنالین خون افزایش می یابد.یکی از اهداف این مرحله ارام کردن افراد است.هر فرد به اتاقی می رود و ۱۰ – ۱۵ دقیقه بی سرو صدا می نشنید.  

۴٫تکنیک تنفس اهسته

بعضی وقت ها برای ارام شدن باید نفس عمیق کشید.در این مهلت ۱۰ – ۱۵ دقیقه ای استراحت ، دستتان را روی شکم خود بگذارید و نفس بکشید.کم کم سرعت نفس کشیدنتان را کم کنید و عمیق تر نفس بکشید.پس از چند لحظه ارام خواهید شد.  

  1. تکنیک گفت و گوی محترمانه

  پس از گوش دادن به همه حرف های همسر، از نیاز ها ، نگرانی ها و مسایلی که باعث ناراحتی شما شده است با ارامشو احترام سخن بگویید: نیازها و نگرانی های خود را شرح دهید همسر خود را سرزنش نکنید در جستجوی راه حلی باشید از او بخواهید خلاصه حرف های شما را بازگو کند. او باید به نگرانی ها و نیاز های شما توجه کرده و ان ها را به خاطر بسپارد.  

  1. تکنیک ارتباط چشمی

گوش دادن و یادگیری کار اسانی نیست.با استفاده از روش گوش دادن فعال می توانید به همسر خود نشان دهید که به حرف های او گوش می دهید.وقتی همسر شما حرف می زند به چشم هایش نگاه کنید. با این کار نشان می دهید که به حرف های او توجه دارید. هر دو سه دقیقه یک بار حرف های همسر خود را جمع بندی کرده و بازگو کنید. این تکنیک به همسر شما ک ممکن است اشفته و عصبی باشد کمک می کند تا به اسانی و با اطمینان، احساس های خود را به زبان بیارد. منابع : دانشگاه شهید بهشتی  

برای مشاوره با مشاوران زبده کلینیک ثمر با ما تماس بگیرید.

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*