ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

وقتی شریک زندگی شما به زوج درمانی نمی رود چه باید کرد؟

وقتی شریک زندگی شما به زوج درمانی نمی رود چه باید کرد؟
  • معمولاً در مورد رفتن به زوج درمانی احساس تردید می کنید.
  • اغلب، این تردید ریشه در این ترس دارد که زوج درمانی بتواند الگوهای رابطه را خشمگین کند.
  • کنجکاوی در مورد مقاومت شریک زندگی خود به روشی قابل قبول و بدون قضاوت می تواند کمک کند.
وقتی از زوج‌های حاضر در دفترم می‌پرسم: «چه چیزی شما را به داخل می‌آورد؟» اغلب، می‌شنوم که یکی از طرفین پاسخ می‌دهد: «نمی‌دانم، این ایده او بود. نمی دانم چرا اینجا هستم.» این یک پاسخ صادقانه است و ما می توانیم با آن کار کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که زوجین برای شروع زوج درمانی مردد هستند . برخی معتقد نیستند که زوج درمانی واقعاً روابط را بهبود می بخشد. بسیاری بر این باورند که در واقع ممکن است مشکلات رابطه را بدتر کند و بهتر است فقط سعی کنید ادامه دهید (یا مشکلات را زیر فرش بکشید). دیگران نگران هزینه هستند و اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. با این حال، برخی دیگر از این می ترسند که به خاطر مشکلات موجود در رابطه سرزنش شوند – از طرف شریک زندگی و درمانگرشان “باند” شوند. خط پایانی: زوج درمانی مستلزم آسیب پذیری با شریک زندگی و یک غریبه است و این چیزهای ترسناکی است.
قبلاً زوج درمانگران چگونگی بهبود روابط را حدس می زدند. در حال حاضر، ما آن را به یک علم کاهش داده ایم. یکی از مؤثرترین روش‌های زوج‌درمانی، درمان متمرکز بر هیجان (EFT) است . ۹۰ درصد از زوج ها رابطه خود را با انجام EFT بهبود می بخشند. پس بله، کار می کند. من به عنوان یک درمانگر، زوج‌هایی را دیده‌ام که با ناراحتی‌های بسیار جدی در رابطه (دعواهای شدید، در آستانه طلاق) حضور دارند.و ماه‌ها بعد دفترم را با پیوندی مطمئن‌تر و رضایت‌بخش‌تر ترک کنم. آنها از الگوهای مخرب و منفی خود خارج می شوند و در نهایت نسبت به یکدیگر تحسین و محبت نشان می دهند. نقش درمانگر شناسایی الگوهای منفی در یک رابطه و تسهیل مکالمات است که شما را از الگوی منفی خود عبور می دهد و به سمت ارتباط سوق می دهد. برای هر دو طرف مهم است که بدانند اکثر چرخه های منفی در روابط، سیستمی هستند، به این معنی که آنها محصول پویایی رابطه هستند، نه مشکلی که توسط هر یک از طرفین به تنهایی ایجاد می شود، و زوج درمانی می تواند به زوجین کمک کند تا این پویایی ها را واضح تر ببینند. یاد بگیرید چگونه از آنها درمان کنید.
اگر همسرتان از رفتن به زوج درمانی امتناع می کند، وحشت نکنید . ترس آنها معتبر است. رفتن به زوج درمانی برای اکثر افراد ترسناک است. اگر آنها بترسند و حتی مقاوم باشند کاملاً منطقی است. به احتمال زیاد، آنها مردد هستند زیرا از بدتر شدن اوضاع در رابطه شما می ترسند: آنها نمی خواهند شما را از دست بدهند. آنها می خواهند به بهترین شکلی که می دانند با شما باشند. کلید یک رابطه خوب، در ریشه آن، این است که بتوانید با پذیرش، درک و حمایت با آسیب پذیری شریک زندگی خود کنار بیایید. با کنجکاوی در مورد ترس آنها از کندوکاو در رابطه شما شروع کنید. ممکن است آنها نخواهند اوضاع را با شما بهم بریزند و می ترسند. به آنها بگویید که این ترس را می پذیرید و همیشه در کنار آنها هستید. ببین چه اتفاقی افتاده.
اگر شریک زندگی شما ریسک دیدن یک حرفه ای را نمی پذیرد، همیشه می توانید با چیزی شروع کنید که خطرات کمتری برای او به همراه دارد، مانند خواندن یک کتاب با هم در مورد چگونگی ارتباط بهتر (من Love Sense توسط Sue Johnson را توصیه می کنم) یا تکمیل یک کتاب دوره آنلاین. شما همچنین می توانید درمان فردی را امتحان کنید تا بر روی نقش خود در الگوی رابطه منفی کار کنید. ما می دانیم که اگر یک فرد رفتار خود را در یک رابطه تغییر دهد، این می تواند نحوه عملکرد کل رابطه را تغییر دهد. طبیعی است که از تلاش زوج درمانی نگران باشیم. کار رابطه برای افراد ضعیف نیست. شما و شریکتان مجبور خواهید بود به چیزهای سختی بپردازید که ممکن است از آنها اجتناب کرده باشید و این می تواند احساسات سختی را ایجاد کند. با این حال، اگر شریک مردد هستید، لطفاً بدانید که به احتمال زیاد ارزش این چالش و سرمایه گذاری را دارد. زوج درمانی جواب می دهد و علم آن را ثابت می کند. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید شریکی برای زندگی داشته باشید که در کنار شما باشد تا در مواقع چالش‌برانگیز از شما حمایت کند و شادی بیشتری را در زندگی روزمره‌تان بیاورد. با یک متخصص ماهر با مشکلات خود روبرو شوید، کار را انجام دهید و پشیمان نخواهید شد. منبع
برای مشاوره با مشاوران زبده کلینیک ثمر با ما تماس بگیرید.

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*