ورود اعضا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
حساب ندارید؟ ثبت نام

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج و فواید آن

بدون شک افراد برای انتخاب شریک مناسب و شروع بهتر یک رابطه به مشاوره پیش از ازدواج نیاز دارند. این سوال که ایا شما با شریک خود می توانید یک زندگی خوب و ارام زیر یک سقف داشته باشید یا بهتر است که در انتخاب خود بیشتر فکر کنید با مراجعه به مشاور یا روانشناس می توانید پاسخ دهید. مشاور ازدواج نگاه شما را به تغییراتی که در ایده درزندگی شما رخ خواهد داد باز می کند و در نتیجه قدرت تصمیم گیری شما برای مسائل پیش رو بسیار بیشتر خواهد شد.

مشاوره پیش از ازدواج بر اساس سه هدف است:

۱٫ارزیابی کردن مهارت های زندگی مشترک ۲٫بررسی میزان امادگی برای ازدواج ۳٫ارزیابی هم سطح بودن و همسانی زوجین  

فواید مشاوره پیش از ازدواج

۱٫شناخت خصوصیات فردی یکی از مزایای مشاوره پیش از ازدواج رسیدن اشخاص به شناختی از ویژگی های خودشان است ۲٫افزایش سطح روابط هنگامی که زوجین در این جلسات حضور پیدا می کنند از نجوه برقراری ارتباط با یکدیگر اشنایی پیدا می کنند.یعنی ان ها می اموزند که در مورد مسائل مختلف زندگی با یکدیگر صحبت می کنند و مهارت های ارتباطی مناسبی داشته باشند. ۳٫توانایی حل مسائل زندگی

  1. شناختن چالش ها و واقعیت های زندگی

۵٫برنامه ریزی برای مشکلات احتمالی ۶٫کاهش احتمال جدایی  

تست مشاوره قبل ازازدواج

در این تست ها سوالاتی طراحی شده می شود که به واسطه ان روانشناس به تمام جنبه های زندگی یک فرد پی می برد.همچنین مشاوران با توجه به شرایط روحی و روانی زوج ها، مهارت های مختلفی را به ان ها می اموزند تا در شرایط سخت زندگی به واسطه این مهارت ها مشکلات خود را مدیریت کنند.   با مراجعه به مشاوره قبل ازازدواج نزد مشاوران کلینیک ثمر فضایی به وجود می اید تا درباره مسائل مهم ازدواج بحث و برنامه کنید.یک مشاور با تجربه می تواند شما را در اینکه مباحث راهنمایی کند تا برای شما مفید واقع شود.

برای مشاوره با مشاوران زبده کلینیک ثمر با ما تماس بگیرید.

منابع: MILON,D,2012 HARA,D,2019

نظر ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*